hekje plaatsen - Reisverslag uit Doole Island, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu hekje plaatsen - Reisverslag uit Doole Island, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu

hekje plaatsen

Blijf op de hoogte en volg jochem

01 Januari 1970 | Australië, Doole Island

Goed ben dus onderhand op het eerste bedrijf waar ik een tijdje zal verblijven aanbeland. Groot uitgestrekt en bloedheet, al een paar dagen meer dan 40 graden. Momenteel eigenlijk alleen bezig met het hek op de grens met de buren, evengoed nog ruim 20 km naar de plek waar we bezig zijn en dat allemaal op het zelfde bedrijf, is ook niet verwonderlijk, gezien de oppervlakte ongeveer 125.000 hectare groot is. Uiteindelijk moet er ongeveer 45 km aan hek gemaakt worden, zijn gelukkig wel over de helft, maar zonder schaduw in de buurt en de 40 graden is het tussen 11 uur smorgens en 3 uur smiddags erg warm en zwaar. Per persoon drinken we 5-6 liter water per dag, wat gezien het weer zeer noodzakelijk is. Zal zorgen dat ik wat foto's kan maken om jullie een idee te geven waar ik mee bezig ben en de enorme afstanden hier.

De foto van het verkeersbord is gemaakt aan de snelweg hier, of althans wat daar voor doorgaat. Voor mij is het nog steeds een omhoog gevallen polderweg maar fat terzijde. De afstand is in kilometers, kennen ze hier dan weer wel, en de homestead of huis ligt ongeveer in het midden van het bedrijf. Wederom een idee van de grote afstanden hier. Even boodschappen doen betekent in het geval van het bedrijf waar ik nu ben een enkele reis van ca 320 kilometer, dus jullie snappen dat de voorraadkast hier goed gevuld is en dat ze graag dingen combineren.

Wat ik nog steeds bijzonder vind is dat ik hier in "The middle of nowhere" gewoon mobiel internet heb, weliswaar met een pre-paid telefoon kaart van telstra, de Australische KPN, maat even goed. Blijft evengoed een vreemd gegeven.

  • 04 November 2014 - 13:15

    Peter:

    Dag Jochem,

    Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
    Leuk dat daar omhooggevallen polderwegen zijn. Die zie je hier niet.
    Waarom moet er trouwens een hek om zo'n groot terrein?

    Vermaak je!
    Hartelijke groet,
    Peter

  • 04 November 2014 - 17:53

    Wiek En Sjuud:

    Hallo Jochem,
    Goed om weer wat van je belevenissen te lezen! Lekker warm trouwens.... En dan nog hard werken in de zon. Zijn er veel dieren/vogels in je werkomgeving? Is het hekwerk gaas? Hoe hoog? Is dat ook voor de dingo's. We zijn benieuwd naar de foto's
    Blijf genieten! Hier is de herfst een beetje begonnen, maar vandaag nog lekker in de tuin gewerkt!
    Groeten uit Eefde,
    Pa/wiek en Sjuud

  • 04 November 2014 - 21:38

    Annemieke :

    Hoi Jochem,
    Nu jij zo getraind bent op hitte kan ik jou mooi vragen voor de hete dagen bij De Kas. 40 graden wordt het hier nooit. Dat klinkt zwaar en heftig en uitgestrekt. Ik hoop maar voor je dat je het combinatie-eten lekker vind. Geniet van je reis!!!

  • 05 November 2014 - 19:32

    Ma:

    ha Jochem,
    ik ben blij wat van je te horen, want ik dacht.... waar ben je nou? Ik kan hier op de site ook zien waar je zit, ergens noord west , lijkt me wel errug ver weg , maar goed jij je zin.Ik weet niet waar ik aan moet denken bij 40 graden, moet wel zwaar zijn, je valt natuurlijk kilo's af in die hitte? ik hoop dat je je niet te eenzaam voelt zo ver van de bewoonde wereld af, en dat de mensen bij wie je verblijft het ook leuk maken voor jou. wat is het voor familie? Hoe kijken ze aan tegen hun bedrijf, en als jij voer nederland vertelt, wat denken ze daar dan van/
    Fijn dat je iets liet horen!! Zeker nu we weten dat je internet hebt!
    lieve groet ma

  • 05 November 2014 - 20:25

    Diny En Jan:

    Hallo jochem, heel bijzonder weer iets van je te horen. Zo ver en toch zo bereikbaar. De warmte, het hek plaatsen. Je wordt wel bezig gehouden maar je geniet toch van hetgeen je mee maakt. Groetjes en tot het volgende bericht.

  • 08 November 2014 - 09:37

    Mirjam:

    Ha Jochem,

    Man, het klinkt behoorlijk heftig waar je nu bent en mee bezig bent. Palen slaan bij 40 graden, wauw!
    De pondjes zullen er wel afvliegen :) Gaat er naast al dat water drinken 's avonds ook nog een Fosters in? Of is het vroeg je nest in?
    Succes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Doole Island

Mijn 3e reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

tweede en derde bedrijf

08 November 2014

Broome

16 Oktober 2014

eerste week

13 Februari 2011

week 2

06 Februari 2011

Week 1
jochem

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 9276

Voorgaande reizen:

30 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mijn 3e reis

01 Januari 2006 - 20 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: