een werkdag - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu een werkdag - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu

een werkdag

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg jochem

30 Januari 2007 | Australië, Alpha

goed, op verzoek van een aantal mensen zal ik een poging wagen om mijn werkdag te beschrijven. geheel onmogelijk, geen dag is het zelfde, maar toch we proberen het.

vaak om 6 uur er uit en na ontbijt aan de gang. ligt er een beetje aan wat er moet gebeuren, indien we musteren, vee bijeen drijven, kan het zomaar gebeuren dat je 3 of 4 uur achter mekaar in het zadel zit. de rest van dit verhaal is al es beschreven.

of je gaat hekwerken repareren, of je gaat met water in de weer, zoals vandaag.
met de vrachtwagen wordt er door iemand met een rijbewijs water gehaald, wat door ik naar de juiste locatie gebracht wordt. je bent er zo 3 uur zoet mee.
of je helpt mee met het verzorgen van de dieren her en der. of je gaat met motoren en dergelijke aan de gang. de dieselmotor welke een bron aandrijft lekt nogal bij de pakking, dus worden er 4 andere identieke motoren uit mekaar gehaald voor onderdelen.

je merkt het, werkt genoeg. vaak rond 9.30 koffie en rond half 1 lunch. vaak is het dan zo heet, vandaag 30 graden in huis, dat er een paar uur weinig gedaan wordt. en smiddags wordt er nog wat gedaan, maar vaak tenzij je met vee werkt, dan ga je door, ongeacht de hitte. maar bijgevoegde foto zegt lijkt me wel boekdelen.

en wat betreft dorpen, Alpha, het dicht bijzinde gehucht, ca 300 inwoners, ligt 10 min rijden verderop. de dichtsbizijnde grotere plaats is Emerald, 2 uur riiden verderop. ach je raakt eraan gewend.

hopelijk heeft iedereen de storm van enige tijd geleden overleeft, zonder al te veel schade. stuur asteblieft wat van die regen hierheen, we kunnen wel wat gebruiken om een meer weer te kunnen vullen met water. erg handig, scheelt veel heen en weer rijden met de vrachtwagen.

tot zo ver voorlopig.

en iedereen weer bedankt voor de leuke reacties.

  • 30 Januari 2007 - 06:58

    Pa/Wiek:

    Bedankt voor je verhaaltje! Erg leuk om te lezen hoe de dag er uitziet voor jou. Zoeken ze daar bij jou ook nog "oudere" werknemers? Lijkt me wel wat! Hoe is het met de inheemse dieren/vogelwereld? Al veel foto's gemaakt? Geniet van je droomvakantie!

  • 30 Januari 2007 - 11:39

    Mama:

    Ha jochem, ik kan even zo gauw geen foto openen, maar heb wel een beeld van wat je bedoelt. je had ook al gebeld hoorde ik... helaas neit thuis dus. maar op deze maneir toch weer bijgepraat. Hier verder geen nieuws. het ga je goed!!

  • 31 Januari 2007 - 13:30

    Cor En Maaike:

    Hoi kerel
    Erg goed van je om op avontuur te gaan. ik ben toch wel een beetje jaloers op je. ik wil wel een paar foto`s zien dus heb ik extra foto ruimte kado gegeven. Vraag maar niet of ze oudere werknemers nodig hebben hoor anders zit je zo weer met je vader opgescheept. (geintje)
    Jochem geniet en doe je best.

    Groetjes Cor, Maaike, Nokki, en Milo

  • 31 Januari 2007 - 13:31

    Cor:

    Hoi Jochem

    Nokki moet Nikki zijn natuurlijk he

    Gr Cor

  • 01 Februari 2007 - 22:07

    Bert:

    he alles kids in down under hier is alles oke je huis staat er nog niets gebeurt hier in zutphen saaie boel hier geen gezelige buurman in de buurt
    we missen je echt een beetje maar goed het is zo april op de radio speelt toe valig split enz
    groetjes bert ^en monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alpha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2007

the home comming

13 April 2007

Sydney

06 April 2007

dolfijn

30 Maart 2007

Byron Bay

13 Maart 2007

Ziekenhuis
jochem

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 9291

Voorgaande reizen:

30 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mijn 3e reis

01 Januari 2006 - 20 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: