eerste week - Reisverslag uit Exmouth, Verenigd Koninkrijk van jochem akkermans - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Exmouth, Verenigd Koninkrijk van jochem akkermans - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg jochem

16 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Exmouth

Oké, ben nu een paar dagen onderweg.

Dubai, op zich een leuke ervaring om er geweest te zijn, maar moet ook eerlijk zijn, was wat ik ervan verwachte, een heel erg hoog bling gehalte. Alles was wel perfect opgeruimd en het glom allemaal. Vanwege slecht slapen tijdens de vlucht en de toch extreme hitte, tegen de 40 graden, heb ik in Dubai vrij weinig gezien, behalve Dubai mall, een groot winkel centrum voorzien van airco wat gezien de hitte erg prettig was, ben nog steeds Nederlandse temperaturen gewend. Wat me ook is opgevallen is dat er veel mensen uit Bangladesh, India en Pakistan hier werkzaam zijn in de laag betaalde banen zoals schoonmaker en bouwvakker. Ik heb in Dubai de indruk gekregen dat het nog 1 grote bouwput is, hoewel er al erg veel nieuwe en vooral hoge gebouwen staan, zullen wel de olie dollars zijn lijkt me.

Na nog een behoorlijk lange vlucht van ruim 10 uur uiteindelijk in Perth Australië beland, voelt voor mij toch een beetje als thuis komen. Ben blij dat ik al een hotel geboekt heb, na 2 dagen onderweg is een scheermes, douche en een set schone kleren erg prettig kan ik je zeggen. Ook een fatsoenlijk bed is na een dergelijke reis erg prettig.

Perth is op zich een leuke stad, ben alleen weinig wezen rondneuzen omdat ik toch merk dat mijn ritme nog niet helemaal normaal is. Na 2 dagen kan ik niet wachten om de west kust te ontdekken, daar ben ik uiteindelijk toch voor gekomen.

Oké, weer een paar dagen verder, ik zal iedere paar dagen wat in dit verslag schrijven en dan na een week of zo het pas op internet mikken, vandaar dat ik iedere keer een kort verhaaltje van de afgelopen tijd schrijf.

Exmouth, om te beginnen warm, iets van 36 graden en veel zon. Vanmiddag ga ik lekker duiken, iets waar ik erg naar uitkijk, hoewel de walvis haaien allang vertrokken zijn. De reis hier naar toe was lang, 1300 km, ben blij dat ik met de bus reis in plaats van de auto, je bent er relatief snel en ziet nog iets van de omgeving. Vooral heel veel van het zelfde, en lange rechte wegen. En ja, als chauffeur geniet ik natuurlijk van alle roadtrains welke voorbij razen, voor de duidelijkheid, een roadtrain is een vrachtwagen met 2 of 3 aanhangers, wat hier heel veel gebruikt word, en noodzakelijk is vanwege de vaak erg grote afstanden tussen steden. 120 of 140 km tussen 2 steden is hier, zeker aan de westkust en het binnenland heel normaal. Zal kijken of ik niet een foto van een roadtrain kan publiceren.

Duiken was heerlijk gister, voor het eerst in zout water gedoken. Veel vissen gezien en de kleuren waren onbeschrijfbaar mooi, zeker bekend bij de duikers welke vaker in de tropen gedoken hebben. En ja natuurlijk ook haaien gezien, white tip reefshark, erg mooi om te zien. Voor hen die bezorgt zijn dat ik haaien gezien heb, bij mijn weten zijn dit soort haaien niet echt gevaarlijk voor mensen.

Komende weken verblijf ik op een veehouderij, waarbij het nog onbekend is of ik WiFi internet heb. Zal in ieder geval foto's en het verslag bijhouden, zodat ik zodra ik weer internet heb dit gelijk kan posten.

  • 19 Oktober 2014 - 08:55

    Peter:

    Dag Jochem,

    Wat fijn dat je ons op de hoogte houdt van je reis en de indrukken die je opdoet.
    Als ik je verhaal lees, zie ik de dingen zo voor me.
    Ik zie uit naar je verhaal over de boerderij.

    Peter

  • 19 Oktober 2014 - 09:02

    Mirjam Porte:

    Ha Jochem,

    Goed om van je te horen :) Begrijp ik nu goed dat je al 1300km in de bus hebt gezeten? Da's een behoorlijke zit. Te gek dat je al gedoken hebt, heerlijk lijkt me dat. Veel plezier en succes op de veehouderij. Ben al benieuwd naar je volgende verslag.
    HAVE FUN, leef je uit en gooi je haar los :)
    Van iedereen hier de hartelijke groeten met een Ciau van Concietta en Julio

  • 19 Oktober 2014 - 19:55

    Jan En Diny:

    Hallo jochem, wat leuk om je verslag te lezen. Heel fijn dat het je goed gaat. Het is toch een hele onderneming maar je hebt het goed voorbereid daar ben je goed in. Geniet er maar van wij volgen je. Groetjes diny en jan.

  • 20 Oktober 2014 - 10:39

    Ma:

    Ha Jochem,
    wat heerlijk om even iets meer te lezen dan de reacties bij wordfeud. 1300KM bus na al die uren vliegen, hoe hou je het vol! Doorzetten dus.Geniet er van.
    groetjes je moeder

  • 20 Oktober 2014 - 17:02

    Annemieke:

    Hoi Jochem,

    Dat klinkt als een mooie reis! Met de nadruk op REIZEN. Dan is zo'n zoute duik wel even nodig, of niet dan? Zo te lezen zit je al echt in de reizigerssfeer. ik hoop dat je geniet, leuke mensen ontmoet en mooie nieuwe ervaringen op doet.
    Groetjes,
    Annemieke

  • 20 Oktober 2014 - 22:38

    Jolanda:

    Hoi Jochem,
    Je huisje was vreemd leeg, ik miste je geplaag :)
    Wat super dat je toch haaien hebt gezien al waren het niet de walvis haaien..
    Geniet van alle dagen en ik blijf je berichten zeker volgen.
    Groetjes vanuit een herfstachtig Nederland (morgen waarschijnlijk de 1e storm)

  • 22 Oktober 2014 - 12:10

    Jozefien:

    Ha die broer,

    Wat een mooi verhaal. Dat duiken lijkt me erg indrukwekkend. genieten!!!

    Geniet van je mooie reis. Helemaal welverdiend!

    Kusjes van ons allemaal

  • 23 Oktober 2014 - 11:39

    Rian:

    He Jochem, wat leuk om een nieuw reisverslag van je te krijgen, vooral omdat ik niets van je plannen wist. Je bent verkocht aan Australie he, ik kan het me voorstellen als je van ruimte en natuur houdt. Die ruimte heeft dus ook nadelen, lange reizen...Mooi, dat je gedoken hebt, stoer hoor. Geniet ervan, dan doen wij het van je verhalen! Groetjes, Rian

  • 28 Oktober 2014 - 21:06

    Wiek En Sjuud:

    Hallo Jochem,
    We kwamen wat laat achter je "waarbenjenu" site, vandaar nu pas reactie. Goed om te lezen dat het duiken zo goed is bevallen. We weten dat je daar erg naar hebt uitgekeken. En als je de haaien de baas kunt, hoeven we ook niet in te zitten over je werk dadelijk op de krokodillenfarm!
    Jochem blijf genieten van je droomreis, we zijn benieuwd naar je nieuwe belevenissen.
    Pa en Sjuud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Exmouth

Mijn 3e reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

tweede en derde bedrijf

08 November 2014

Broome

16 Oktober 2014

eerste week

13 Februari 2011

week 2

06 Februari 2011

Week 1
jochem

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9282

Voorgaande reizen:

30 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mijn 3e reis

01 Januari 2006 - 20 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: