mustering - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu mustering - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu

mustering

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg jochem

19 Januari 2007 | Australië, Alpha

goed, de echte actie is nu dus begonnen. vandaag de 5e en denkelijk laatste dag musteren. dat houd in dat je per paard, jazeker, per paard een paddock/weiland ingaat en alle koeien bijmekaar drijft. de meeste vind je toch bij het water, op een enkel vreemd gevalletje na. daarna wordt alles in de yard gedreven, een specieaal afgebakend terrein, en dan uitzoeken. koeien bij mekaar, kalveren en de weaners, elk afzonderijk bij mekaar. en de weaners die worden weggehaald bij de koe om ze van de melk af te halen.

ben je hier klaar mee, begint fase 3. branden, onthornen en eventueel steering. steering is van een bull een steer maken. met een hard plasticen ring rond het zakie zorg je ervoor dat alles er keurig netjes vanaf valt. foto's van dit proces zullen apart bekeken kunnen worden, aangezien ik niet zeker weet of dit door iedereen gewardeerd wordt.

en verder, ach ik leef nog. als het kan stuur veel van jullie regen deze kant op, we kunnen wel het een en ander gebruiken.

Karin, je zei ooit dat ikeen zere reet zzou krijgen als ik langdurig paard rij. na 4 dagen langdurig paardrijden nauwelijks pijn. ben wel geheel in het diepe gegooid wat paard rijden betreft. 4 dagen kort oefenen en gelijk de hele dag mee. ach, daar leer je heel veel van.

  • 19 Januari 2007 - 21:15

    Bert:

    jo akkermans wy hebben hier een geke buurman hy plaast zo maar een paal midden in het pad by onze achterdeur in midels is die paal eruit gehaald door onze bewoners

  • 20 Januari 2007 - 12:26

    Loet En Gon:

    spannende verhalen Jochem, direct in het diepe, een paard is wat anders dan een Nissan die slecht start! Maar niettemin: Rij voorzichtig! Met hoeveel man werken jullie daar? Is er een soort dorp in de buurt? Is er een zevende rustdag in je programma of heb je alleen de achtste dag van de week vrij? Hier is het leven weer normaal, de pannen liggen weer op de daken en met zo'n geschatte kleine 200 miljoen Euro moet de schade hersteld kunnen worden. Tot een volgend bericht

  • 20 Januari 2007 - 16:23

    Mama:

    Dit is waar je voor ging dacht ik... Het klinkt heel spannend, en tegelijk schitterend, toch? Weer eens wat anders dan storm en regen.....

  • 22 Januari 2007 - 06:10

    Ignaas:

    Ha die Jochem,
    Ik zag een verwijzing naar deze weblog in het Dusnews (dank aan Mariette), en kan dan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen om dan direct ook even te gaan kijken. Leuk man, zo'n reis van een paar maanden (bergijp ik dat goed) naar down under. Een ervaring die je je leven zal bijblijven.
    Geniet ervan. Ik blijf je volgen.

    Groet (neef) Ignaas

  • 23 Januari 2007 - 21:22

    Peter Dekker:

    Fantastisch om zo met jouw verhalen bijgeschoold te worden. Daar leer ik nog wat van.
    Ik blijf je volgen.

  • 24 Januari 2007 - 14:41

    Sussie:

    Lieve broer,

    De afgelopen week iets verzaakt met lezen, omdat ik dacht dat je nog geen internet had (en omdat ik 's avonds na werk afgepeigerd op de bank lig.) maar dat hoeft niet te baten. Ik ben weer bijgelezen.

    Wat maak je een avonturen mee. Beetje te vergelijken met MacLauds daughters nietwaar? Je kan zo een hoofdstukkie schrijven als je terugkomt, met alle avonturen die je nu echt helemaal zelf meemaakt!

    Wat geweldig! En eh... ik sluit me aan bij de rest. Als je aan de luie kant van het het staat kan je niks overkomen, maar dat is toch veel te saai! Geniet maar lekker van je tijd in het hekwerk. Alles komt goed. Alleen je ribben hebben t even zwaar te verduren, maar dat moet maar :D Vette pech voor het ribje.

    Liefs van je sus

  • 24 Januari 2007 - 20:20

    Hanneke Dusseldorp, :

    Hoi Jochem,
    Zo lees je nog eens wat in het Dus Nieuws. Fijn dat Mariette ons op de hoogte houdt. Wat voor ons een droom is, is voor jou dus werkelijkheid. Geweldig! Het lijkt mij spannend, zwaar en een tijd om nooit te vergeten. Geniet er maar goed van.
    Zien we je met Pinksteren weer? Met foto's en verhalen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alpha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2007

the home comming

13 April 2007

Sydney

06 April 2007

dolfijn

30 Maart 2007

Byron Bay

13 Maart 2007

Ziekenhuis
jochem

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 9293

Voorgaande reizen:

30 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mijn 3e reis

01 Januari 2006 - 20 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: