Rodeo - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu Rodeo - Reisverslag uit Alpha, Australië van jochem akkermans - WaarBenJij.nu

Rodeo

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg jochem

25 Februari 2007 | Australië, Alpha

Gister dus de rodeo. Heerlijk, het leuktste vond ik misschien wel de poddie races. Dat houd in dat kinderen mee kunnen doen met een wees kalfje. 3 volwassenen zorgen ervoor dat er niets gebeurt, eentje houd het hoofd vast, eentje het kinds zelf, en de derde hangt aan de staart. De jongste deelnemer was 2, TWEE, jaar. Erg leuk om te zien. Er zijn gedurende het gebeuren genoeg foto’s gemaakt.

Dit is voor de jongste deelnemers, tot 11 jaar. Daarnaast is er Bronkhorse Riding, en Junior Bull Riding voor de jongeren.

Een iets ander kaliber is de Open Bull Race. Gaaf om te zien, maar persoonlijk denk ik dat je ergens een steekje los moet hebben om mee te doen. Stieren van 900 kg + welke bereden worden, affijn de foto’s zeggen genoeg denk ik.

Bedoeling met de bovenstaande activiteiten is dat je 8 seconden blijft zitten op een bokkende stier/paard. Indien je de 8 seconden volmaakt, geeft een jury punten voor hoe het paard/de stier bokte en hoe je ermee omging. De puntentelling weet ik niet, maar ik weet wel dat het verrekte lastig is om 8 seconden op een bokkend paard/stier te blijven zitten.

Een ander verhaal is de Ladies Barrel Race. Alleen dames en hun paard moeten zo snel mogelijk een parcour van 3 200 liter olievaten afleggen. Voor ieder vat dat omvalt krijgt de deelneemster 5 strafseconden. De 6 snelsten gaan naar de finale. Voor de finale kan het publiek geld inzetten op een combinatie, een deel van het geld gaat naar diegene die heeft geboden op de winnen combinatie, een deel gaat naar het goede doel, in dit geval is het het locale Junior Football team, welke ieder weekend ver moet reizen om wedstrijden te kunnen spelen. Afijn, jullie snappen wel dat deze Ladies cup interessant is om naar te kijken, al was het alleen al vanwege het paardrijden. Ik kan het zelf niet in ieder geval, maar moet eerlijk toegeven dat deze mensen hun hele leven paardrijden en ik nog niets eens 2 maand, dus verschil mag er wezen denk ik zo.

Dit soort dingen is een echte regionaal gebeuren, mensen uit de wijde omgeving komen naar de rodeo kijken en blijven uiteraard in Alpha, het plaatsje zelf, slapen. Aangezien aan het einde van de rodeo de meesten al veel gedronken hebben, en het feest naderhand moet dan nog beginnen. Gelukkig is de fysieke schade beperkt gebleven tot een tand door de lip voor een deelnemer van de poddie race, maar dat is denk ik zielig genoeg.

Goed, tot zover de locale rodeo. Eind maart is er een campdraft, ik weet alleen niet of ik dan nog in de buurt ben. Maar tegen die tijd worden jullie uiteraard weer ingelicht over dergelijke activiteiten. Iedereen een goed weekend toegewenst.

  • 01 Maart 2007 - 21:27

    Pa/Wiek:

    Je ziet aan het uitblijven van reacties op deze mail dat iedereen die het gelezen heeft stikjaloers is! Ik kan me voorstellen dat het een bijzondere ervaring is geweest voor je. Hopelijk gaat het toch nog lukken met de foto's. Hier is de paddentrek begonnen. Iets rustiger dan jouw rodeo maar wel een teken dat het voorjaar is begonnen! Jochem,blijf genieten en vertel ook maar eens wat ik me bij een campdraft moet voorstellen.

  • 04 Maart 2007 - 08:29

    Sussie:

    heey broer,

    Wat een leuke ervaring om dat te zien! Lijkt me echt super! Helemaal die kleintjes op zo'n pony. cute!

    Ik heb begrepen van papa dat je toch bij de familie blijft, nu de oudjes terug zijn? Fijn dat het er nu beter is...

    We bellen gauw weer even oke?
    Kus van je zus!

  • 04 Maart 2007 - 08:31

    Sussie:

    Heey broer, waar zijn de foto's?
    Moet ik ze voor je uploaden? stuur ze dan even per mail naar me toe!

    Doei
    Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alpha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2007

the home comming

13 April 2007

Sydney

06 April 2007

dolfijn

30 Maart 2007

Byron Bay

13 Maart 2007

Ziekenhuis
jochem

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 9316

Voorgaande reizen:

30 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mijn 3e reis

01 Januari 2006 - 20 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: